top of page

Facebook - det store spejl


Jeg er et af de mennesker som er meget aktiv på facebook, dog mest i diverse grupper, som jeg finder relevante for mit arbejde eller mine passioner.

Da jeg arbejder til dagligt, som pædagog i en SFO, er en af de grupper jeg er aktiv i naturligvis også for pædagoger.

Og jeg må sige...hold nu op...pædagoger...vi skal forestille at repræsentere den rummelige og fordomsfrie voksne...MEN det gik da lige op for mig den anden aften at der også findes mange snerpede og rigide pædagoger. Ja og hvorfor ikke - vi har jo alle vores skyggersider og hvis vi selv har pakket rummeligheden væk vil vi automatisk blive provokeret af andres rummelighed.

En pige lavede en tråd ang. en meget over tatoveret pige og spurgte ind til folks holdninger - vil I ansætte hende eller ej.

Det blev en vild tråd med nærmest hadefulde bemærkninger skudt frem og tilbage mellem pædagoger. Det der fangede min opmærksomhed var den mudderkastning med egenskaber, som meget tydeligt var gemt væk i skyggen. Der blev skrevet om at være arrogant, snerpet, religiøs, uintelligent, manipulerende osv. Hvis de havde været bare en smule bevidste om denne form for mudderkast i mørket, ville de formodentligt ikke have forsat "kampen", men istedet trukket sig og kigget på egen arrogance og uvidenhed...

Ser du også denne mudderkastning? Og hvad gør du hvis du oplever den? Hopper du med på den, trækker dig eller tænker du bare dit uden at vise andre din holdning?

Kærligst Merete

Udvalgte blogindlæg
Seneste blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
Ingen tags endnu.
Følg os
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Black Google+ Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page