top of page

We are all mindfucked!


Som lovet er her lidt fra min process i weekenden

We are all mindfucked...

Det var Pernille Melsteds ord flere gange iløbet af de tre dage jeg brugte på Shadow Process på Comwell Borupgård. Den vildeste rejse jeg har været på EVER! Og dertil kan jeg jo bare tilføje at det er en ongoing process og jeg er vild med det.

Nogen vil måske undre sig over at jeg er vild med det, når de læser at jeg også siger at jeg fysisk havde det dårligt; ondt i hovedet, en ubehagelig stikken og trykken ved brystet og en voldsomme krampagtige mavesmerter (symptomer som jeg kender alt for godt fra min stressperiode). Men forløsningen af det hele og den lethed der kom efterfølgende er bare det hele værd.

Det var den smukkeste process, hvor vi startede med at afdække vores sår - hvor og hvornår er sårene blevet skabt og af hvem?

Stille og rolig, med en tryghed skabt af Pernille og alle hendes assistenter, der kom med kleenex hver gang man rakte hånden op, gik vi fra at være ofre for de forskellige ting vi havde oplevet hver især i vores tidlige år, til at tage ansvar. Vi er alle blevet MINDFUCKED....

Vreden begyndte at vise sig og der blev varmet godt op under gryden...så godt, at vi da tiden var inden skulle lave en Anger release - og WAUW siger jeg bare...der blevet skreget og råbt igennem af knap 80 mennesker i ca. 10 minutter....

Jeg tror det var godt at alle tre dage var i stilhed udenfor foredragssalen...for hold nu op, jeg havde ondt i halsen.

Fra såret til vreden og fra vreden til tilgivelsen...endnu en smuk rejse, hvor jeg fysisk kunne mærke en blødhed i mit hjertet.

At tilgive er meget dybere en blot at sige "Nå okay...jeg tilgiver dig..." Det er vores hjerne der styrer det show...men når vi tilgiver med hjertet med en medfølelse så dyb og inderlig, så føles hjertet pludselig let og varmt. Det føles åbent og klar til at modtage kærligheden som vi har skreget efter fra den første gang vi blev skammet...

Ikke nok med at føle sig klar og åben for kærligheden, så fik vi også redskaber til at kunne elske os selv. At se på den lille pige eller dreng inde i os med medfølelse og kærlighed...som var det vores eget lille barn vi kiggede på (vi ville jo aldrig sige til vores lille barn...hold kæft hvor er du egentlig grim idag...og har du egentlig ikke også taget lidt på hen over natten fedeberg? Iøvrigt var det sgu da også pisse uintelligent at sige det du sagde på p-mødet...)

En ømhed er blevet skabt som jeg ihvertfald aldrig har vist mig selv før nu....det er vidunderligt og ikke mindre en fabelagtigt.

I want to be big and let go

of this grudge that's grown old

All this time I've not known

how to rest this bygone

I want to be soft and resolved

clean of slate and released

I want to forgive for the both of us

Alanis Morissette

Med en blødhed i hjertet var jeg klar til at tage lyset hjem, og som Debbie Ford altid sagde

If it doesn't make you blush, it ain't big enough...

Så det var bare med at finde de vildeste og smukkeste egenskaber frem som virkede total åndsvage for mig og som gav mig røde kinder....

And there you go - velkommen til alt det smukke lys.

Jeg føler en lethed, så meget mere plads indeni mig, så meget mere ro og fred og en dyb kærlighed og accept at det der var og er.

The Shadow Process er ikke et quick fix, men en begyndelse på noget nyt. En begyndelse på at tage ansvar...ansvar for dit liv!

Jeg kan kun sige til jer - go for it næste år når Pernille igen afholder Shadow Process, det er fantastisk og jeg ved at det ikke har været min sidste Shadow Process...så måske vi skal følges næste år?

MEN du behøver ikke at vente til næste år - din rejse kan også begynde her ved at starte i det små og begynde at kaste lys på de gemte skygger.

Udvalgte blogindlæg
Seneste blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
Ingen tags endnu.
Følg os
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Black Google+ Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page