top of page

Er du utilfreds?


Bliver du nogen gange eller ofte pisse irriteret på nogen? Er der mennesker som bare kan få dit pis i kog? Eller er du en af dem der ikke mener at have et problem med vrede? Nej, mig...jeg bliver aldrig vred, jeg er taknemmelig og glæder mig hver dag over det livet byder mig. Vi er skabt i kærlighed og alt er godt...Vrede bruger jeg ikke...kun lige de der gange hvor jeg får en nedsmeltning...men det er jo ikke så tit - jeg er mest glad..

Louise Hay forfatteren af Heal your life (og en masse andre bøger) mener at vi skal sige positive affirmationer dagligt og vi herved helbrede vores liv....Everything is good...

Min egen rejse startede med Louise Hay. Hun er et livstykke og har hjulpet mange mennesker godt på vej i deres liv. Jeg er bestemt taknemmelig for hendes bøger og det de har givet mig.

Og listen er lang med de ting vi kan opnå når bare vi fortæller os selv smukke ting og tror på, at universet giver os det vi beder om. Måske du også kender bøgerne The Secret???

Er du en af dem der har gennemtæsket tonsvis af selvhjælpsbøger, sendt ønsker ud i universet, bedt til engle og andet godt, men ikke rigtig synes det har virket...? Har været bange for dine egne tanker fordi, som Louise Hay siger, så skaber vi selv vores sygdomme og virkelighed gennem vores negative tanker. Når det ikke virker må det jo være fordi der mangler noget...og det er vores skygger der står i vejen for, at vi vil tro på, at vi er værdige til overflod.

Da jeg startede på min Shadow uddannelse stod jeg der, hvor jeg stort set havde prøvet alt, jeg havde rykket mig en del, men det var som om der stadig var en tomhed indeni, ligesom om jeg ikke rigtig troede på mig selv når jeg sagde, jeg elsker dig til mig selv i spejlet...hvad fanden er der at elske...kunne en anden lille stemme så viske....og den visker hele tiden. Vi er så vandt til at kritisere os selv, at vi ikke engang ligger mærke til det mere - vi hører ikke at der er en rids i den gamle vinylplade.

Vi skammer os over ikke at være taknemmelige, og vi er i bund og grund pisse utilfredse, men det må vi ikke være idag. Det hele skal se så perfekt ud og vi skal huske at det vi sender ud kommer tilbage til os med en kraft der vælter os omkuld. Så INGEN negative tanker - vi sender kærlighed ud til alle...ALT ER GODT. MEN vi er utilfredse og har puttet den i skammekrogen, for at ingen skal opdage det. Utilfreds står der sammen med allemulige andre egenskaber vi ikke vil kendes ved...grådig, selvoptaget, egoistisk, doven, selvfed, klog...forsæt selv listen...

Det er rigtigt, at det vi sender ud er det vi får tilbage. De skygger vi har i os, de sider af os selv, som vi ikke vil kendes ved, eller slet ikke mener vi har, er det vi ser i andre.

Så når du bliver irriteret på en kollega, din partner, din leder, din veninde, en gruppe mennesker...you name it - det du hænger fast i og sladre omkring...er det DIN egen skygge der vil frem i lyset.

Vi kan spørge os selv om det er godt at være egoistisk? Men hvad vil du....leve dit liv i skjult utilfredshed eller være hel og autentisk og få det liv du drømmer om?

For at være hel, skal du favne alle siderne af dig selv og det er også egoistisk!

Læg mærke til hvem og hvad du bliver irriteret over. Skriv det ned og se på, hvor du selv er det...for du er det! Skyggen har ALTID en gave til os, den vil fortælle os noget! Og det er slet ikke så farligt at kigge på.

Er det hårdt? JA

Vil andre kunne lide dig mindre fordi du måske begynder at sige fra? JA måske, men du vil være tro mod dig selv.

Er det befriende? JA


Udvalgte blogindlæg
Seneste blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
Ingen tags endnu.
Følg os
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Black Google+ Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page